سازنده برج خنک کننده سازنده برج خنک کننده .

سازنده برج خنک کننده

کاربرد برج خنک کننده – کولینگ تاور مهتاب گستر

برج خنک کننده:

از برج های خنک کننده برای از بین بردن گرمای ساختمان استفاده می شود. خنک کردن یک جریان آب در دمای پایین تر با استفاده از تبخیر این کار را می کند. برج های خنک کننده بزرگ معمولاً در صنایعی مانند نیروگاه ها، پالایشگاه های نفت و تاسیسات مختلف تولیدی مورد استفاده قرار می گیرند. اندازه آن ها از سازه های بزرگ هذلولی تا ساختار های کوچک تر در پشت بام مراکز خرید، بیمارستان ها یا دانشگاه ها متفاوت است.

اما بیشترین کاربرد برج خنک کننده در داخل سیستم تهویه مطبوع HVAC برای خنک سازی ساختمان است. شرکت مهتاب گستر، بزرگ ترین تامین کننده و تولید کننده تجهیزات تهویه مطبوع، گرمایشی و سرمایشی در ایران است.

از برج خنک کننده و سیستم تهویه مطبوع HVAC گرمایش، تهویه و تهویه هوا برای دفع گرمای نا خواسته چیلر استفاده می شود. استفاده از سیستم تهویه مطبوع HVAC از یک برج خنک کننده را با یک چیلر آب خنک کننده یا یک کندانسور خنک کننده آب جفت می کند.

اندازه و طرح برج های خنک کننده بر اساس بار خنک کننده ساختمان متفاوت است. بار خنک کننده با توجه به اندازه ساختمانی که باید از آن گرما خارج شود تعیین می شود. عامل دیگری که بر این طراحی تأثیر می گذارد رطوبت نسبی هوا است. این با توجه به موقعیت ساختمان تعیین می شود.

در زیر چند نمونه از برج های خنک کننده آورده شده است:

انواع برج خنک کننده:

برج های خنک کننده معمولاً یا بر اساس ساخت، روش های انتقال حرارت و روش های تولید جریان هوا طبقه بندی می شوند. نگاهی خواهیم انداخت به هر یک از انواع برج های خنک کننده.

برج های خنک کننده با ساخت:

·        نوع بسته بندی:

برج های خنک کن نوع بسته بندی از قبل ساخته شده اند. پوسته معمولاً از مواد ضد خوردگی، مقاوم در برابر حرارت و با دوام مانند پلی استر تقویت شده با فایبرگلاس ساخته شده است. از آن جا که آن ها از قبل مونتاژ می شوند، می توان آن ها را به راحتی به یک مرکز انتخاب منتقل کرد. از آن جا که جمع و جور هستند، در مراکز با نیاز به دفع حرارت کم مانند بیمارستان ها، مراکز خرید و ساختمان های اداری ترجیح داده می شوند.

·        نوع نعوظ درستی:

این واحد های بزرگی هستند که به طور کلی در نیروگاه ها، تاسیسات عظیم تولیدی مانند کارخانه های فرآوری فولاد یا پالایشگاه های نفت استفاده می شوند. آن ها در مقایسه با نوع بسته بندی سازه های بزرگی هستند. می توان آن ها را با توجه به مشخصات سفارشی تولید کرد.

روش های انتقال حرارت:

·        برج های خنک کننده خشک:

برج های خنک کن خشک با انتقال گرما از طریق سطحی که مایع کار را از هوای محیط جدا می کند، کار می کنند. این کار بر اساس انتقال حرارت توسط مبدل حرارتی با باله های کشیده انجام می شود. فن توسط یک موتور الکتریکی هدایت می شود. از این رو، برج های خنک کننده خشک آب مصرف نمی کنند.

·        برج خنک کننده مرطوب:

این برج ها از محبوب ترین برج های خنک کننده هستند زیرا مقرون به صرفه و تجدید پذیر هستند. آن ها از آب برای خنک کردن تأسیسات استفاده می کنند و انتقال حرارت با کاهش دمای فرآیند و افزایش متناظر با هر دو رطوبت و دمای لامپ مرطوب هوای عبوری از برج خنک کننده اندازه گیری می شود.

برج های خنک کننده مرطوب به طور معمول باعث تولید گاز های گلخانه ای می شوند. اگر چه برای محیط زیست خطرناک نیستند، از حذف کننده های رانش چندگانه برای به حداقل رساندن رانش برج خنک کننده استفاده می شود. در مقایسه با انواع دیگر برج های خنک کننده مانند خشک یا مایع، تبخیر آب در یک رسوب مکانیکی مرطوب به طور ذاتی از نظر مصرف انرژی بیشتر است.

·        برج خنک کننده مایع یا برج خنک کننده مدار بسته:

در برج خنک کننده مدار بسته، اغلب آب را با گلیکول مخلوط می کنند تا مایع تشکیل شود. این مایع در یک سیم پیچ در سراسر برج گردش می کند و مستقیماً در معرض هوا نیست. آن ها معمولاً در مواردی که سطح تمیز و عاری از آلودگی باشد، مورد استفاده قرار می گیرند. مزیت این است که هیچ تشکیل مقیاسی وجود ندارد و از این رو باعث بهره وری بهتر و توقف کمتر می شود.

روش های تولید جریان هوا:

انواع برج های خنک کننده بر اساس تولید جریان هوا، برج های طبیعی، پیش نویس مکانیکی، Cross-flow و Counter-flow برج هستند.

برج های خنک کننده شرکت مهتاب گستر از طرح و شکل برج خود استفاده می کنند تا هوا را به طور طبیعی با استفاده از فن ها بالا ببرند. آن ها از قانون تراکم های مختلف بین هوای محیط و هوای گرم برج استفاده می کنند. از این رو، این برج ها برای القا جریان هوا بلند هستند و به شکل یک "هذلولی" درآمده اند. آن ها معمولاً در خارج از ساختمان ها قرار دارند تا جریان هوا را فراهم کنند.

برج های خنک کن مکانیکی پیش نویس تمایل به استفاده از یک فن برای تحمیل هوا دارند. از فن های پروانه یا گریز از مرکز برای گردش هوا در داخل برج خنک کن استفاده می شود. ساختار این ها بسیار کمتر از برج های خنک کننده کششی طبیعی است. کنترل ظرفیت در این نوع برج های خنک کننده آسان است زیرا سرعت فن قابل کنترل است. بر خلاف برج های خک کننده پیش نویس طبیعی، این برج های خنک کننده را می توان در هر نقطه از ساختمان قرار داد.

برج های خنک کننده Cross Flow به گونه ای ساخته شده اند که جریان هوا را در حالت افقی جریان می دهند در حالی که آب به صورت عمودی پایین می رود. این کار از طریق سیستم های دهانه باز در عرشه فن برج خنک کننده، مجهز به نازل برج خنک کننده انجام می شود. از آن جا که زمان تماس جریان هوا کمتر است، هوای بیشتری برای وقوع انتقال گرما لازم است. این نوع برج خنک کننده معایب زیادی مانند مصرف برق بیشتر به دلیل جریان هوا مورد نیاز دارد. تعمیر و نگهداری وقت گیر است و در معرض پوسته پوسته شدن و گرفتگی دهانه ها است.

جریان شمارنده از آب داغی که در بالا وارد می شود استفاده می کند، در حالی که هوا در پایین وارد شده و از بالا خارج می شود. از فن های برج خنک کننده پیش نویس اجباری و القایی استفاده می شود. توزیع از طریق کانال با لوله های جانبی، مجهز به نازل های اسپری اسپل انجام می شود. رشد جلبک ها بسیار محدود است، زیرا لوله های جانبی یک واحد بسته هستند و در معرض تابش مستقیم خورشید نیستند. مصرف برق آن ها کمتر از واحد های جریان متقابل است و از مزایای نگهداری آسان برخوردار است.

تعمیر و نگهداری برج های خنک کننده:

تعمیر و نگهداری عملیاتی معمول برای دستیابی به توان مداوم از کولینگ تاور بسیار مهم است. اگر یک نگاه دقیق بیندازید، اکثر تولید کنندگان هم دستورالعمل های خوب نگهداری و هم برنامه های تعمیر و نگهداری را شامل می شوند که می تواند هم هزینه و هم هزینه های عملیاتی شما را ساده کند. این روش ها می توانند با حفظ جریان مناسب آب و جریان هوا و همچنین جلوگیری از خوردگی در برج خنک کننده، از افت کارایی در قسمت انتقال گرما جلوگیری کنند.

فرکانس نگهداری به نوع برج خنک کننده، اندازه و عوامل خارجی مانند موقعیت جغرافیایی ساختمان شما بستگی دارد.

برخی از فعالیت هایی که می توانید انجام دهید:

·   اجرای سیستم های صافی که به عنوان فیلتر برای جمع آوری زباله ها و به حداقل رساندن تماس بین آلودگی های منتقله از طریق هوا یا منتقل از آب عمل می کنند.

·   نازل های برج خنک کننده باید به طور مرتب تمیز شوند تا از گرفتگی جلوگیری شود. از آن جا که نازل ها حتی توزیع آب را افزایش می دهند، باید در جایی قرار گیرند که بتوان به راحتی به آن ها دسترسی داشت، بازرسی، تمیز یا جایگزین شد.

·   گزینه های تصفیه آب مانند مدل سازی آب، استفاده از مواد شیمیایی سبز، فیلتراسیون و نرم سازی، عملکرد بهینه سیستم برج خنک کننده را تأمین می کند و به نیاز خنک کننده مورد نیاز دست می یابد. توصیه می شود این کار ماهانه انجام شود مگر این که توسط سازنده موارد دیگری تعیین شده باشد.

·   تمیز کردن عمیق برج های خنک کننده شامل استفاده از ماده شیمیایی تمیز کننده ای است که گردش می کند و از سیستم خارج می شود. شستشوی فشار و جاروبرقی نیز بخشی از فرایند تمیز کردن عمیق را تشکیل می دهد.

·   در صورت لزوم، اجزای مکانیکی مانند فن های برج خک کننده، موتور ها و تسمه ها باید تمیز و تنظیم شوند.

·   اجزای الکتریکی مانند خازن ها و سیم کشی باید بررسی و در صورت لزوم جایگزین شوند.

برج خنک کننده و بهره وری انرژی:

با افزایش قیمت انرژی و تأکید بر محیط پایدار، اطمینان از طراحی، ساخت، نصب و نگهداری برج های خنک کن به روشی که از انرژی کمتری استفاده می کند، مهم است.

برخی از روش هایی که می توانید برای بهبود کارایی استفاده کنید:

سیستم های خنک کننده و مدار باز انرژی کمتری نسبت به گزینه های خنک کننده هوا مصرف می کنند.

کولینگ تاور را می توان با سرعت کامل فن کار کرد تا حداقل حد دمای آب کندانسور حاصل شود. در زیر این سطح، می توانید از یک درایو با سرعت متغیر (VSD) برای حفظ یک نقطه تنظیم استفاده کنید.

استفاده از رویکرد طراحی نزدیک تر برای برج خنک کننده می تواند منجر به صرفه جویی در انرژی بالقوه شود. رویکرد برج به عنوان تفاوت بین دمای آب خارج شده از برج خنک کننده منهای دمای ورودی لامپ مرطوب تعریف می شود. وقتی رویکرد طراحی دقیق تری انتخاب می شود، برج خنک کننده حاصله، حتی در روز طراحی، آب سرد تری را به کندانسور چیلر تأمین می کند، که به نوبه خود انرژی کمپرسور را کاهش می دهد.

کنترل سرعت فن برج خنک کننده:

طبق استاندارد های تعریف شده، سرعت فن برج خنک کننده باید این قابلیت را داشته باشد که متناسب با دمای سیال خروجی یا دما و فشار متراکم کنترل شود. این کار با استفاده از موتور های دو سرعته یا فناوری درایو با سرعت متغیر محقق می شود. این را می توان در هر دو نصب جدید و جدید نصب کرد.

در نتیجه، برج های خنک کن جزء اساسی هر ساختمان هستند. بسته به نیاز ساختمان از نظر اندازه، شکل و نوع متفاوت است. تاسیسات بزرگ مانند نیروگاه ها، پالایشگاه های نفت و برنامه های تولید فولاد دارای واحد های هایپربلوئید هستند، در حالی که اکثر تاسیسات دارای برج خنک کننده در سیستم تهویه مطبوع خود هستند.

تعمیر و نگهداری معمول برج های خنک کن برای به حداکثر رساندن استفاده از آن ها بسیار مهم است. از آن جا که برج های خنک کننده انرژی مصرف می کنند، روش های مختلفی وجود دارد که می توانید از کارآیی انرژی آن ها اطمینان حاصل کنید.

تولید کننده برج خنک کننده:

ما امیدواریم که این وبلاگ کوتاه به شما کمک کرده باشد تا درک بهتری از متغیر هایی که می توانند بر تأثیر عملکرد برج خنک کننده تأثیر بگذارند، به دست آورید. اگر می خواهید در مورد گزینه های گولینگ تاور که شرکت مهتاب گستر ارائه می دهد بیشتر بدانید یا می خواهید با یکی از تکنسین های برج خنک کننده ما بررسی تعمیر و نگهداری کنید، امروز با ما تماس بگیرید و قرار ملاقات بگذارید. ما در صدد ارائه بهترین راه حل های کولینگ تاور صنعتی هستیم و مطمئن هستیم که در صورت نیاز می توانیم به شما کمک کنیم.

برج های خنک کننده، اگر چه ماشین های قدرتمندی هستند، اما برای اطمینان از عملکرد صحیح آن ها در بالا ترین بازده به بازرسی های دقیق نیاز دارند. یکی از مهم ترین اجزای نگهداری، پیشرانه دنده برج خنک کننده است. کارشناسان خدمات برج خنک کننده یا کولینگ تاور در شرکت مهتاب گستر می توانند به شما در نگهداری، تمیز کردن و تعمیر درایو های دنده برج خنک کننده، اسپرینکلر برج خنک کننده، نازل برج خنک کننده، پکینگ برج خنک کننده، قطره گیر برج خنک کننده و فن های برج خنک کننده کمک کنند.

گروه تولیدی و صنعتی مهتاب گستر در بسیاری از برنامه های آموزش محلی و ملی در زمینه طراحی، نصب و مدیریت سیستم های برج خنک کننده و تحقیقات مرتبط را ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برج خنک کن و فرایند تولید برج خنک کننده و همچنین سؤالات بیشتر در مورد راه حل های کمکی برج خنک کننده یا سایر دستگاه های خنک کن و نیز اطلاع از قیمت برج خنک کننده، لطفاً با کارشناسان و متخصصان مهتاب گستر ازطریق شماره تماس های02166706377و۰۹۱۲۶۲۱۸۵۳۳در ارتباط باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات و محصولات ما، از جمله سیستم مدیریت روغن قابل حمل برای برج خنک کننده، از طریق ایمیل با ما تماس بگیرید. ما خوشحال خواهیم شد که در مورد مناطقی که خدمات می دهیم و کیفیت ساختی که می توانیم برای تعمیر یا نو سازی درایو های چرخ دنده برج خنک کننده شما به ارمغان آوریم، به شما بیشتر بگوییم. همچنین می توانید می توانید برای تصفیه آب و فروش قطعات برج خنک کننده با ما تماس بگیرید.

برای راهنمایی و پشتیبانی با تیم متخصص مهتاب گستر در تماس باشید.


برچسب: برج خنک کننده - تولید کننده برج خنک کننده - تولید برج خنک کننده - قیمت برج خنک کننده - فروش برج خنک کننده - برج خنک کن - گولینگ تاور - سازنده برج خنک کننده - کارخاه برج خنک کننده - خط تولید برج خنک کننده - برج خنک کننده مهتاب گستر - مهتاب گستر،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۶:۰۱ توسط:شرکت مهتاب گستر موضوع: نظرات (0)

ارسال نظر توسط مدیر غیرفعال شده